Dig og din hund - hundetræning

OBS

Som noget nyt, tilbyder vi hos Klostergården Hundepension lejlighedsvis træning og hjælp til forståelse af din hund. Kan du nikke genkendende til et eller flere af følgende tjekliste, kan vi sandsynligvis hjælpe dig/jer.

- Hopper op

- Klistrer på dig

- Hilser uhæmmet

- Kommer ikke, når du kalder

- Gør af alt og alle

- Problemer med at være alene hjemme

- Spiser ikke sin mad

- Er hyperaktiv/stresset

Hvis du kan sige ja til noget af dette, - er hjælpen måske nær!

Brev fra en glad hundeejer:

Fra krudtugle til (næsten) stille familiehund

Vi har i mange år haft hanhunde. Da vores hanhund pludselig dør i februar 2017, skal vi igen på jagt efter en ny ven til familien. Vi har tidligere talt om at prøve at få en tæve og da det sikkert er vores sidste hund, bestemmer vi os for at gøre det.
Vi har fra flere sider hørt, at en tæve er mere rolig end en hanhund og da vi til tider har en hektisk hverdag passer det rigtig godt til os.

Vi henter Liva maj 2017. Den skønneste, smukkeste lille tæve.

I starten går det rigtig godt. Liva er en aktiv hund og utrolig lærenem.

Vi bliver i familien ramt af svær sygdom og har i den periode ikke særlig meget tid og overskud til Liva. Hun bliver passet en del af familie og venner. De sørger rigtig godt for hende, men det er ikke det samme som at være hjemme hos os.

Liva udvikler sig i en træls retning - løber rundt i huset, - hun går aldrig, hun stjæler ting på bordet og er generelt i gang konstant.

Vi er ved at opgive, men får så kontakt til Eva, klostergården. Hun har Liva i pension en weekend. Da vi afhenter Liva spørger Eva om det går med hende derhjemme - vi må desværre sige at det gør det ikke

Eva synes Liva virker meget stresset og hvis vi er interesseret, vil hun gerne give os nogle ideer, så vi kan få ændret det - hun kan se Liva er en rigtig god og klog hund

Vi takker ja. Eva har været til et foredrag med Karina Rasmussen. Vi køber bogen som hun har skrevet: hundesprog - hund og hvalp i harmoni - og går i gang med træning.

Vi bruger bogen som opslagsværk. De største problemer vi har, finder vi hurtigt løsningsforslag til i bogen.

Eva vil også - hvis vi er interesseret - komme forbi og se os og Liva sammen i hjemmet.

Eva kommer en time en eftermiddag. Vi laver nogle enkelte øvelser. Det primære problem hos os er, at vi ikke sender de rigtige signaler til Liva - hun ved ikke hvor hun har sine ledere.

De problemer der “fylder” mest hos os er:

Spisning: vi prøver at lokke mad i hende, putter leverpostej i hendes mad. Det hjælper et stykke tid og så vil hun heller ikke spise det.

Eva siger vi griber det forkert an. Hunden skal gestus spise. Hun skal først have mad, når vi som ledere viser vi har spist. Vi laver “spiselyde” eller spiser og når vi er færdige, sætter vi hendes madskål ned. Det viser, at nu er det hendes tur til at spise. Når hun forlader sin madskål er det fordi hun er færdig med med at spise. Vi fjerner madskålen, også selvom hun ikke har spist op.

Aktiv hund:
Eva fortæller os vi skal vise, det er os der bestemmer. Når hun gør noget vi ikke vil have,  skal vi vende hende ryggen. Det viser hun ikke længere er en del af flokken.